Název:
Právní aspekty online marketingu
Překlad názvu:
Legal aspects of the online marketing
Autoři:
Kmoch, Štěpán ; Císařová, Zuzana (vedoucí práce) ; Kučera, Zdeněk (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Právní aspekty online marketingu Čím více roste úloha internetu v dnešní společnosti na významu, tím více dochází k rozvoji relativně mladého a dynamického oboru - online marketingu. Jelikož ústředním cílem online marketingu je maximalizace zisku daného subjektu, může se tento komerční zájem snadno dostat do kolize se zájmy jiných subjektů. Ohroženými subjekty však nejsou jen konkurenční subjekty, ale velmi často právě i samotní zákazníci, jejichž oslovování je v oblasti internetu mnohonásobně snažší a levnější než ve "světě skutečném". V posledních letech navíc vyvstává na povrch otázka soukromí uživatelů internetu. Reakce práva spočívá zejména ve veřejnoprávní regulaci, nad jejímž dodržováním dohlíží vykonovatel veřejné správy, kterého tím zákonodárce pověřil. Nelze však opomenout ani regulaci soukromoprávní, která je však obvykle využívána především konkurenty porušivšího subjektu a nikoliv samotnými spotřebiteli. Diplomová práce nejdříve přibližuje samotný obor online marketing a jeho nástroje a následně se věnuje podrobnějšímu zkoumání jeho právní regulace, a to včetně dopadů na praxi. Cílem práce je nahlédnout na právní regulaci očima praxe, která ji často přijímá s nesouhlasem a pokusit se posoudit, zdali jsou tyto nevole důvodné či nikoliv.Legal aspects of the online marketing The ever-growing role and importance of the Internet in today's society encourages the quick development of a relatively young and dynamic field - online marketing. Since the central goal of the online marketing is to maximize the profits of the given entity, commercial interest may easily get into the conflict with the interests of others. However, endangered entities are not only competing entities, but very often the customers themselves, addressing of which is much easier and cheaper in the Internet than in the "real world." In addition, in recent years the importance of the issue of the Internet users' privacy has been growing. Legal responses mainly consist in the public regulation, the compliance of which is supervised by the executor of the public administration appointed to do this by the legislator. However, also private regulation is worth mentioning, which is usually used primarily by competitors of the infringing entity rather than by consumers themselves. This thesis at first introduces the field of online marketing and its tools and consequently deals with the examination of the legal regulation in more detail, including the impact on practice. The aim of the thesis is to look at the legal regulation from the point of view of the practice, which...
Klíčová slova:
internetové právo; marketingové právo; právo internetového marketingu; právo online marketingu; internet law; internet marketing law; law; marketing; online marketing law