Original title:
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na základní škole
Translated title:
The Education of Children with Special Educational Needs in Primary Schools
Authors:
Šindléryová, Ingrid ; Strnadová, Iva (referee) ; Tomková, Anna (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2006
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce je zaměřena na vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Zabývá se školskou integrací jako procesem postupného sbližování žáků ze speciální třídy s intaktní majoritou. Podrobně rozebírá úskalí přechodu žáků ze speciální třídy I. stupně základní školy do třídy běžné na II. stupeň a soustřeďuje se na očekávání, obavy, názory a zkušenosti jednotlivých žáků, jejich rodičů a učitelů. Pro získání názorů na školskou integraci byly použity dotazníky a uskutečněny rozhovory. Získané informace byly posléze vyhodnoceny. Klíčová slova: školská integrace, segregace, speciální třída, žáci se speciálními vzdělávacími potřebami, intaktní majorita Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)This dissertation is concentrated on the education of children with special educational needs. It works at the school integration process which lies in an incremental bonding of children from the special class with the intact majority. It analyses in detail dificulties of the move of children from the special class created in the primary basic school to the ordinary class of the secondary basic school and concentrates on ambitions, worries, opinions and experience of every single pupil, his or her parents and teachers. In order to obtain opinions of the school integration there have been used some questionnaires and realized some interviews. Afterward the obtained information has been evaluated. Key words: school integration, segregation, special class, pupils with special educational needs, intact majority Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/2647