Název:
Vliv procesu výběru pracovníků na vnímání organizace kandidáty z řad absolventů
Překlad názvu:
Process of Recruitment and its Relation to the Perception of the Organization by Graduate Candidates
Autoři:
Beranová, Michaela ; Gruber, Jan (vedoucí práce) ; Záškodná, Helena (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá tématem výběru pracovníků v organizacích a vnímáním tohoto procesu ze strany kandidátů z řad absolventů. Základním cílem práce je identifikace faktorů v rámci výběrového procesu, které zvolená cílová skupina kandidátů vnímá jako podstatné při vytváření úsudku o organizaci. V úvodu práce představuje základní rámec poznatků o výběrovém procesu, jeho strategii a metodách doplněný o etický rozměr a koncepci employer branding. Dále jsou představeny charakteristiky zvolené cílové skupiny, a to zejména s důrazem na vymezení specifik generace Y, jíž jsou tito kandidáti součástí. Významnou část práce představuje zmapování dosavadních poznatků o vnímání výběrového procesu kandidáty a faktorů, které pozitivně či negativně ovlivňují jejich pohled na organizaci. Součástí práce je empirické šetření, které prostřednictvím smíšeného výzkumného designu zkoumá jednotlivé aspekty výběrového řízení jak z pohledu kandidátů, tak z pohledu personalistů, pro utvoření uceleného náhledu na danou problematiku. Klíčová slova Proces výběru pracovníků, kandidáti, absolventi, organizace, employer branding.The diploma thesis deals with recruitment process in organizations and its perception by graduate candidates. The aim of the diploma thesis is to identify factors in recruitment process that graduate candidates perceive as relevant for making judgments about the organization. Firstly, the thesis introduces a framework of knowledge in the area of recruitment process, its strategy and methods complemented by ethical standards and employer branding conception. Characteristics of the target group of candidates are also introduced with emphasis on Generation Y specification, as graduate candidates are part of this group. Significant part of the work is represented by current findings on the topic of candidates' perception of the recruitment process and factors that are positively or negatively influencing their perception of the organization. Empirical research with mixed research design is also a part of this thesis, and its aim is to investigate the recruitment process in relation to both candidates and HR professionals, to get a holistic view on the topic. Key words Recruitment process, candidates, graduate candidates, organization, employer branding.
Klíčová slova:
absolventi; employer branding; kandidáti; organizace; Proces výběru pracovníků; candidates; employer branding; graduate candidates; organization; Recruitment process