Název:
Zvyšování informační gramotnosti v podmínkách Evropské unie: vybrané iniciativy
Překlad názvu:
Information literacy improvement under European Union conditions: selected initiatives
Autoři:
Vaňkát, Jiří ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Dombrovská, Michaela (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2006
Jazyk:
cze
Abstrakt: Cílem bakalářské práce Je zmapovat situaci v oblasti informačního vzdělávání v Evropské unii. První kapitola popisuje/Y význam vzdělávání ve vztahu k zaměstnanosti, jakožto součásti evropské soEiální politiky. Důraz je kladen na důležitost informační výchovy v současné informační společnosti založené na využívání informačních a komunikačních technologií. Kapitola též popisuje Lisabonskou strategii a další důležité dokumenty zabývající se evropskou vzdělávací politikou. Součástí kapitoly je těž stručná komparace se situací v USA a Austrálii. Ve druhé kapitole jsou popsány programy Evropské ume podporující mobilitu studentů, učitelů a výzkumných pracovm1ců po Evropě, vybrané projekty zaměřené na rozvoj informační gramotnosti a možnosti využívání strukturálních fondů při vytváření těchto projektů. Třetí kapitola popisuje situaci v oblasti informačního vzdělávání ve Velké Británii. Poslední část práce se týká budoucího možného vývoje v oblasti rozvoje informační gramotnosti v České republice.