Original title:
Problematika výchovy k toleranci na primární škole
Translated title:
Issues Arising from Instruction about Tolerance in Primary Schools
Authors:
Králová, Romana ; Hejlová, Helena (advisor) ; Kargerová, Jana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2006
Language:
cze Abstract:
Ve své diplomové práci jsem se snažila shromáždit poznatky a názory na toleranci u dětí mladšího školního věku. Kamarádský vztah založený na vzájemném respektu patří v dnešní době mezi nej důležitější cíle výchovy a vzdělávání. Takové schopnosti a dovednosti se dítě učí především v rodině. Když však rodina toto nezvládá dokonale, měla by její úlohu převzít škola. To platí zvláště nyní, kdy si leckteří rodiče neumějí poradit se svými dětmi a očekávají řešení od učitelů. Snažila jsem se vystihnout názory pedagogů na tuto problematiku, která se netýkala pouze tolerance, ale také výchovných prostředků, které učitelé ve své práci používají a na celoživotní vzdělávání pedagogů. Z názorů pedagogů vyplývá, že souhlasí s celoživotním vzděláváním. Podle mne nejlépe vědí, jak mají na danou otázku odpovědět. Sama u nás na škole vidím, kolik učitelů používá klasickou výukovou metodu monologu, nové metody a výchovné prostředky nechtějí používat neboje neznají. Často jako důvod uvádějí nedostatek času pro učivo nebo nekázeň žáků.
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/3316