Original title:
Marketingová analýza vybraného podniku cestovního ruchu
Translated title:
Analysis of marketing strategy of restaurant "Na Pekárně"
Authors:
Macková, Martina ; Kvítková, Zuzana (advisor) ; Valentová, Jana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá marketingovou strategií restaurace Na Pekárně. Analyzovány jsou příležitosti, hrozby, silné a slabé stránky restaurace prostřednictvím analýzy SWOT, politicko-právní, ekonomické, sociálně-kulturní a technologické prostředí prostřednictvím analýzy PEST, mikroprostředí ve vztahu k zákazníkům, konkurenci a dodavatelům, současná marketingová strategie restaurace a použité marketingové nástroje. Pro získání podrobnějších informací o podniku byl využit marketingový výzkum ve formě hloubkového rozhovoru a Mystery shoppingu. Na základě výsledků analýz bude navrhnuta vhodná marketingová strategie pro budoucí období a také případná zlepšení.The thesis deals with marketing strategy of restaurant Na Pekárně. There are analyzed the opportunities, threats, strengths and weaknesses of the restaurant through a SWOT analysis, political-legal, economic, socio-cultural and technological environment through PEST analysis, microenvironment in relation to customers, competitors and suppliers, current marketing strategy of restaurant and used marketing tools. To obtain detailed information about the company was used marketing research in the form of interview and Mystery shopping. Based on the results of the analysis will be suggested a suitable marketing strategy for the future and potential improvements. Analysis, marketing strategy, SWOT, PEST, Mystery shoppint, marketing mix, restaurants
Keywords:
Analysis; Marketing mix; marketing strategy; Mystery shopping; PEST; Restaurants; SWOT; Analýza; Marketingová strategie; Marketingový mix; Mystery shopping; PEST; Stravovací zařízení; SWOT
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/52637