Original title:
Marketingová strategie společnosti Starbucks
Translated title:
Starbucks marketing strategy
Authors:
Korbelová, Monika ; Postler, Milan (advisor) ; Mikeš, Jiří (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zaměřuje na marketingovou strategii společnosti Starbucks. Cílem je na základě provedených analýz navrhnout vylepšení marketingové strategie pro společnost Starbucks. V první kapitole je rozebrána oblast marketingu, význam marketingové strategie, uveden marketingový mix v rozšířeném rozsahu a popsány situační analýza a proces segmentace trhu. Druhá kapitola představuje společnost Starbucks a jsou zde provedeny všechny analýzy vyjmenované v teoretické části. Třetí kapitola se týká výzkumného šetření mezi zákazníky značky. K výzkumu bylo využito dotazníkového šetření zaměřeného na hodnocení vztahu typického zákazníka k produktu a značce Starbucks.This thesis focuses on the marketing strategy for Starbucks. The goal is to suggest marketing strategy improvements for Starbucks based on analyses done. The first chapter deals with marketing, the importance of marketing strategy, marketing mix put in the extended range and there are described the situation analysis and the process of market segmentation. The second chapter presents the company of Starbucks along with all analyses listed in the theoretical part. The third chapter covers the research among the customers of the brand. For the research there was used questionnaire investigation focused on the evaluation of the relationship of a typical customer to a Starbucks product and the brand.
Keywords:
market segmentation; marketing mix; marketing strategy; situation analysis; SWOT analysis; analýza SWOT; marketingová strategie; marketingový mix; segmentace trhu; situační analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/52588