Original title:
Online marketingové nástroje a jejich efektivita
Translated title:
Online Marketing Tools and their Effectiveness
Authors:
Lesný, Tomáš ; Kincl, Tomáš (advisor) ; Přibil, Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce zkoumá základní nástroje internetového marketingu, nástroje vlastních webových stránek a nástroje internetové reklamy. Vzhledem k vysoké významnosti internetu a internetového marketingu se objevuje otázka, jaký přínos a jakou efektivitu mají nástroje internetového marketingu. Tato práce na vzorku nástrojů porovnává přínos a efektivitu nástrojů internetového marketingu na základě oborových metrik a ukazatele Return On Investment. Výzkum zahrnoval celkem 10 aplikovaných nástrojů internetového marketingu z celkem 12 popsaných nástrojů v teoretické rešerši. Práce prokázala, že různé nástroje internetového marketingu mají různý přínos i různou efektivitu, přičemž způsob zkoumání se může lišit v závislosti na charakteru nástroje.The diploma thesis deals with internet marketing tools, the tools of own web pages and the tools of internet advertising. In connection with growing importance of internet marketing arises question how effective are internet marketing tools and what are their benefits. This thesis compares benefits and effectiveness to a sample of internet marketing tools based on the branch metrics and based on a Return On Investment. The research includes 10 apllied tools of internet marketing from 12 described in a theoretical part. The thesis showes different effectivity and benefits for a different internet marketing tools while the method of the research could be also different according to the specific internet marketing tool.
Keywords:
advertising; benefits; effectiveness; internet; marketing; tools; efektivita; internet; marketing; nástroje; přínos; reklama
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/52274