Název:
Vliv prvků komunikace na interpersonální roli manažera
Překlad názvu:
Influence of communication elements on interpersonal behaviour
Autoři:
Rosendorfská, Žaneta ; Fiedler, Jiří (vedoucí práce) ; Stanislav, Stanislav (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá tématem vlivu prvků komunikace na interpersonální roli
manažera. Jednou z prioritních schopností vedoucího pracovníka je umět používat
komunikaci, která slouží jako hlavní nástroj pro zvládnutí následných činností a tvoří téměř celou jeho pracovní náplň.
Práce je složena ze dvou částí. První částí jsou na základě studia odborných pramenů
vysvětleny teoretické pojmy, jako je management, manažerské role a funkce, formy
komunikace a použití komunikace v práci manažera.
Praktická část je založena na kvalitativním výzkumu na základě dotazníkového šetření mezi manažery ve vybrané organizaci Centru služeb pro silniční dopravu. Tato metoda byla
vybrána z důvodu možnosti získání velkého objemu informací a dat ve velmi krátkém
časovém úseku, zachování anonymity a rychlosti při vyhodnocení získaných informací.
Výstupy jsou zhodnoceny a graficky zpracovány.
This dissertation deals with the topic of the influence of communications elements on
interpersonal role of manager. One of the managers priority skills is to be able to use
communication that serves as the main tool for managing follow-up activities and creates early his entire workload.
The dissertation is composed of two parts. Theoretical concepts such as management,
managers roles and functions, forms of communication and the use of communication in the managers work are explained by a study of academic literature in the first part of the dissertation.
The practical part of the dissertation is based on qualitative research using a questionnaire aimed at managers in the chosen organization Service Centre for Road Transport. This method was chosen because of the possibility of gaining a large amount of information and data in a very short period of time, maintaining anonymity and speed in analysing the
information obtained. Outputs are evaluated and graphically processed.
Klíčová slova:
efektivní komunikace; formy komunikace; komunikace; komunikační kanál; management; manažerské funkce; manažerské role; vedení lidí