Original title:
Veřejnost o speciálních školách a inkluzivním vzdělávání – září 2016
Translated title:
Public on Special Schools and Inclusive Education - September 2016
Authors:
Tuček, Milan Document type: Research reports
Year:
2016
Language:
cze Series:
Tiskové zprávy CVVM, volume: or161013 Abstract:
[cze][eng] V září 2016 CVVM zjišťovalo názory české veřejnosti na vytváření speciálních škol v rámci povinné základní devítileté školní docházky a také názory na to, zda by se děti se zdravotním nebo mentálním postižením, děti z chudých či naopak z bohatých rodin, děti cizích státních příslušníků, romské děti a mimořádně nadané děti měly vzdělávat v běžných třídách.In September 2016 the Public Opinion Research Centre examined views of the Czech public on the creation of special schools in compulsory nine-year basic education and views on whether the children with physical or mental disabilities, children from poor or vice versa from wealthy families, children of foreign nationals, Roma children and gifted children should be educated in mainstream classes.
Keywords:
education; special schools