Název: Beyond customer perception of price discrimination: A consumer behavior analysis and its implications on aviation revenue management
Překlad názvu: Beyond customer perception of price discrimination: A consumer behavior analysis and its implications on aviation revenue management
Autoři: Kusch, Katharina ; Lhotáková, Markéta (vedoucí práce) ; Zlatić, Marija (oponent)
Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok: 2016
Jazyk: eng
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: The purpose of this paper is to assess consumer behavior in the airline industry from a perspective beyond the effects of price discrimination. First the consequences of dynamic pricing will be assessed before looking at the role of social media and offline social influences, consumer satisfaction and airline equilibrium networks and their effects on consumer loyalty. Final implications on aviation revenue management will be drawn.
Klíčová slova: Airline Industry; Airline Network; Consumer Behavior; Consumer Loyalty; Price Discrimination; Revenue Management; Airline Industry; Airline Network; Consumer Behavior; Consumer Loyalty; Price Discrimination; Revenue Management

Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze (web)
Informace o dostupnosti dokumentu: Dostupné v digitálním repozitáři VŠE.
Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/53227

Trvalý odkaz NUŠL: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-262169


Záznam je zařazen do těchto sbírek:
Školství > Veřejné vysoké školy > Vysoká škola ekonomická v Praze
Vysokoškolské kvalifikační práce > Diplomové práce
 Záznam vytvořen dne 2017-01-04, naposledy upraven 2022-03-03.


Není přiložen dokument
  • Exportovat ve formátu DC, NUŠL, RIS
  • Sdílet