Original title:
Inovační systém Francie
Translated title:
French System of Innovation
Authors:
Horáková, Jana ; Vlčková, Jana (advisor) ; Vošta, Milan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato práce se zabývá francouzským inovačním systémem a jeho výkonností. Jejím cílem je zanalyzovat inovační výkonnost Francie, její inovační politiku a zjistit, jaký význam má inovační systém pro francouzskou ekonomiku a konkurenceschopnost. Součástí práce je také příklad aktéra systému a jeho pohled na podnikatelské prostředí ve Francii. První kapitola se zabývá termíny souvisejícími s inovacemi a vytváří teoretický základ představením teorií spojených s inovacemi a inovačním systémem. Druhá kapitola zkoumá vývoj francouzského inovačního systému, na bázi statistik nastiňuje inovační výkon a následně se soustředí na inovativní podnikání a inovační politiku. Závěrečná kapitola hodnotí, zda se Francii povedlo splnit cíle nezbytné k posílení inovační kapacity na základě předchozí analýzy. Současně představuje aktéra inovačního podnikání, společnost Raise, a její roli v systému.This thesis is focused on French innovation system and its outputs. The aim is to analyze innovation performance of France, as well as its innovation policy and to find out the meaning of the innovation system for French economy and its competitiveness. The thesis also includes a case study of a shareholder and presents his perspective. The first chapter explains basic definitions and innovation related terms and reviews innovation associated theories. The second chapter examines the French innovation system evolution and its performance based on statistical data. Moreover, the French innovation business conditions and an innovation policy will be discussed. Following the analysis of the French innovation system, the last chapter evaluates whether the target of reinforcing innovation capacity is met. At the same time, the third section presents a player of the system, Raise company, and its position within this innovation system.
Keywords:
innovation; innovation business; knowledge; national innovation system; inovace; inovativní podnikání; národní inovační systém; znalost
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/53037