Název:
Komunikace a vztahy s veřejností se zaměřením na chráněná území jižní Moravy
Překlad názvu:
Communication and public relations focused on protected areas in Southern Moravia
Autoři:
Sahánková, Žaneta ; Riedl, Marcel (vedoucí práce) ; Jarský, Vilém (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Abstrakt
Tato práce se zabývá komunikací a jejími druhy, komunikací s veřejností a marketingovou komunikací ve vztahu k lesu jako součástí přírody, chráněným územím a jejich postavením v ochraně přírody. Cílem této bakalářské práce je návrh komunikační strategie a komunikačního mixu chráněných území jižní Moravy pro komunikaci s veřejností. Dále je zde vysvětlen pojem public relations a jeho celá životní dráha. Další část se zabývá zvolením subjektů z regionu a popisem jednotlivých vybraných chráněných území jižní Moravy a jejich komunikací s veřejností.
Formou dotazníkového šetření jsou zkoumáni studenti na dvou středních školách s cílem zjistit, jak jsou chráněné území vnímány studenty. Dále jsou provedeny pohovory s pedagogy pro zjištění jejich názoru k dané problematice. Dále jsou provedeny pohovory s pedagogy pro zjištění jejich názoru k dané problematice. V práci je použita analýza komunikační strategie chráněných krajinných oblastí a národního parku. Na základě konečných výsledků výzkumu jsou zvoleny relevantní návrhy pro zlepšení komunikace.
Abstract
This work deals with communication and its kinds, communication with the public and marketing communication in relation to the forest, as a part of nature, to protected areas and their position in protection of nature. The aim of this Bachelor Thesis is to design a communication strategy and a communication mix of protected areas in southern Moravia for communicating with the public. Furthermore, the term of public relations and its life course are explained here. Another section of this work deals with selecting subjects from the region and with description of single selected protected areas in southern Moravia and their communications with the public.
Through a questionnaire survey there are researched students at two secondary schools and there is found out how the protected areas are perceived by students. Interviews with the educators to find out their opinion on the matter are conducted as well. The Thesis uses the analysis of communication strategies of protected landscape areas and a national park. Relevant suggestions for improving communication are accepted based on the final results of the research.
Klíčová slova:
chráněná oblast; jižní Morava; Komunikace; Public relations