Název:
Návrh marketingové strategie vybraného subjektu
Překlad názvu:
Marketing strategy
Autoři:
Rosenbaumová, Klára ; Kala, Štěpán (vedoucí práce) ; Pavel, Pavel (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá návrhem marketingové strategie pro konkrétní truhlářskou firmu s využitím vstupu nového výrobku na trh, kterým je dřevěná bedýnka. Cílem práce je určení jednotlivých marketingových strategií a zároveň nové nastavení marketingového mixu. Celá práce je zpracována v uceleném postupu, který poskytuje návod k navržení strategií tak, aby firma měla předpoklad k udržení se na současném trhu.
V praktické části je využitím marketingového výzkumu zjištěna spokojenost zákazníků se zakoupenými bedýnkami, jejich požadavky a názor na nový produkt. Komparací jednotlivých faktorů s konkurencí bylo vyhodnoceno postavení firmy na trhu a vyplynuly možné body pro zlepšení chodu firmy. Analýza hodnotového řetězce a analýza 7S zobrazila silné a slabé stránky firmy, na které je potřeba se zaměřit. Z analýz mimo jiné vyplynulo, že firma prodává bedýnky přes zprostředkovatele a přichází tím o část zisku. Dále bylo zjištěno, že firma doposud nevyužila žádné propagace, proto bylo navrženo několik forem nízkonákladové propagace výrobku. V práci je nově nastavena cenová strategie, optimalizován produkt, jsou navrženy oblasti využití bedýnek a vypsána možná místa jeho distribuce. Marketingový mix obsahuje několik akčních plánů, kterými lze zvýšit úspěšnost firmy na trhu.
This thesis describes a suggestion of a marketing strategy for a specific joinery company when it implements a new product on the market. This product is a wooden crate. The aim of the work is to identify individual marketing strategies as well as to set a new marketing mix. The whole work is compiled in a comprehensive process that provides instructions for suggestion of strategies in a way that the company has a precondition for survival on today's market.
There has been used marketing research in the practical part to find out satisfaction of customers with purchased crates, their requirements and opinions about he new product. By comparing the individual factors with competitors, there has been evaluated the company's position on the market thanks to which there have resulted possible points for improvement of company operations. Value chain analysis and 7S analysis have shown the strong and weak points which the company needs to focus on. Among other things, these analyzes have shown that the company uses an intermediary to sell the product and so loses a part of possible profits. It has further been found that the company still uses no promotion and therefore there have been proposed several low-cost forms of the product promotion. Marketing mix includes several action plans which can improve the company success on the market.
Klíčová slova:
analýza 7S; analýza hodnotového řetězce; analýza konkurence; analýza SWOT; drobný podnik; marketingový mix; marketingový výzkum; podnikatel; STEP analýza; strategie