Original title:
Online marketingová komunikace
Translated title:
Online Marketing Communication
Authors:
Krůta, Pavel ; Pilař, Ladislav (advisor) ; Balcarová, Tereza (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Česká zemědělská univerzita v Praze Abstract:
[cze][eng] Ve světě internetu čím dál více roste význam on-line marketingu, který je pro existenci firmy nezbytný, proto se předkládaná práce zabývá problematikou on-line marketingové komunikace pro internetový obchod, a to s cílem navrhnout pro vybraný e-shop takovou on-line marketingovou komunikaci, která zvýší jeho konkurenceschopnost na trhu.
Koncepce práce je založena na zpracování literární rešerše, v rámci které je uveden význam on-line marketingové propagace i marketingové komunikace včetně užívaných marketingových nástrojů. Na to navazuje praktická část, jejímž úkolem je analyzovat současný stav on-line marketingové komunikace e-shopu Lilian.cz, jež se zabývá internetovým prodejem české pečující kosmetiky. Za tímto účelem jsou podrobeny zkoumání dosud využívané marketingové nástroje pro on-line propagaci, na základě čehož jsou určeny on-line marketingové nástroje, ve kterých má e-shop rezervy, případně je dosud nevyužívá, ačkoliv by zvýšily jeho úroveň propagace na internetu.
Na základě těchto informací je následně vytvořen návrh on-line marketingové komunikace, který by svojí realizací odstranil zjištěné nedostatky, rozšířil portfolio dosud využívaných on-line marketingových nástrojů, a tím i zlepšil pozici e-shopu mezi ostatními na internetu.
In the world of internet, there is increasingly growing importance of online marketing, which is necessary for the existence of the company, therefore the submitted work deals with on-line marketing communication for the e-shop with aim to increase the competitiveness of the selected e-shop on the market.
The concept of the work is based on processing the theoretical part, where is explained the meaning of marketing promotion and marketing communication including used marketing tools. This is followed by a practical part, where the task is to analyze the current state of on-line marketing communication of Lilian.cz e-shop, which is engaged in internet sales of Czech caring cosmetics. For this purpose the marketing tools for on-line promotion are subjected to research, on the basis of this research are selected tools, in which the e-shop has weaknesses or which are not used yet, although it would increase its level of promotion on the internet.
On the basis of this information is created a suggestion of on-line marketing communication, which would rectify identified shortcomings, expand portfolio of yet utilized online marketing tools and thus improve the position of the e-shop among others on the internet.
Keywords:
e-shop; internetový marketing; sociální sítě