Název:
Budování značky zaměstnavatele
Překlad názvu:
Human Resource Branding
Autoři:
Diasníková, Kateřina ; Urbancová, Hana (vedoucí práce) ; Eva, Eva (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce je zaměřena na téma Budování značky zaměstnavatele. Zvolené téma je v současné době velmi aktuálním pro podniky, které se snaží udržet si svou pozici na trhu. Mezi nejdůležitější nástoje patří lidský kapitál, který je nutno rozvíjet
a podporovat. Dané téma se zabývá postojem zaměstnavatelů ke svým zaměstnancům a to nejen stávajícím, ale i potenciálním budoucím pracovníkům. V teoretické části je toto aktuální téma popsáno ve všeobecné míře, jsou zde vysvětleny jednotlivé pojmy
a souvislosti se zaměřením na jejich důležitost. Pro zpracování práce byly použity poznatky z odborné české i zahraniční literatury. K zajištění konkrétních poznatků
ve zvoleném podniku byly použity kvantitativní metody, bylo provedeno dotazníkové šetření mezi stávajícími zaměstnanci firmy. Dále bylo šetření provedeno mezi potenciálními novými zaměstnanci v okolí sídla firmy. Pro možnost komparace názorů zaměstnanců a členů vyššího managementu bylo využito také kvalitativních metod, byl veden rozhovor se členem vedení společnosti. Syntézou zvolených kvalitativních
a kvantitativních metod bylo dosaženo závěrů, které jsou uvedeny v konečné části práce.
Cílem této diplomové práce bylo identifikovat a vyhodnotit současný stav ve vybrané firmě na základě výsledků zvoleného výzkumu. V závěrečné části pak byl zpracován návrh možných nápravních opatření pro zlepšení firemních procesů.This graduation theses concerned with creation of human resource branding. The teoretical part is based on the general plane of this theme, given notion and context focused on the importace. The human resource branding was in past a overlooked branch in the company s strategy, which is now increasingly used for the development of companies. While processing was drawn from professional Czech and foreign literature. On the issue was seen both in terms of personnel management in the field of employer branding focuses on current and potential future employees. Correspondingly, a stable position in the labor market. The second is the strategic management and marketing, where it is mostly about brand perception among consumers and company, linking brand and man in the organization. Mention is also beneficial use of advertising in brand building. Practical part of theses is oriented to Goodmills Česko s.r.o. company. The aim of this thesis is to define an effective employer branding strategy for the mentioned organization. When processing the issue to take into account several factors, mainly the issue of marginalization
of employer branding by Czech companies that use outdated and mostly already outdated tools, which do not help to improve their competitiveness in the labor market. To determine the current status questionnaire survey was used both by staff and by management. Furthermore, a survey was conducted in the vicinity of society, as seen in the labor market and potential employees.
Klíčová slova:
budování značky; marketing; personální řízení; produkt; reklama; strategické řízení; zaměstnanci; zaměstnavatel; značka