Název:
Chování spotřebitele při nákupu kávy v České republice
Překlad názvu:
Consumer Behaviour in the Market of Coffee in the Czech Republic
Autoři:
Kovalovská, Martina ; Hes, Aleš (vedoucí práce) ; Ivana, Ivana (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá chováním spotřebitelů při nákupu kávy v České republice. Cílem práce je vyhodnotit faktory, které ovlivňují rozhodnutí spotřebitele ke konzumaci a nákupu kávy. Teoretická část diplomové práce vysvětluje související pojmy: spotřebitel, spotřebitelské chování, rozhodovací proces, nákupní role spotřebitele, marketingový výzkum. Praktická část zahrnuje informace o trhu s kávou z pohledu pěstování, spotřeby, exportu a importu kávy do České republiky. Zabývá se také tržním podílem kávových koncernů, identifikuje nejvýznamnější kavárenské řetězce působící na trhu s kávou v České republice a informuje o vlivu konzumace kávy na lidský organismus. Součástí práce je dotazníkové šetření, na jehož základě jsou zjišťovány závislosti, které zkoumají vzájemnou váhu vybraných faktorů. V závěrečné části diplomové práce jsou shrnuty výsledky, které tvoří podklad pro návrhy a doporučení výrobcům a návrhy pro zlepšení marketingové komunikace. Výsledkem diplomové práce je vytvoření modelu chování spotřebitele při nákupu kávy v České republice.This thesis deals with the consumers´ behavior when buying coffee in the Czech Republic. The aim is to evaluate the factors, which influence the consumer's decision to purchase and consume coffee. The theoretical part explains terms: consumer, consumer behavior, decision-making process, the role of consumer shopping and marketing research. The practical part includes information about the coffee market from the perspective of cultivation, consumption, export and import of coffee into the Czech Republic. It also discusses the market share of coffee corporations, identifies the major coffee chains operating in the coffee market in the Czech Republic and informs about the impact of coffee consumption on the human body. The part of the work is survey research, whereby are determined the addictions, which are exploring mutual value of the selected factors. In the final part of the thesis summarizes the results of which form the basis for the proposals and recommendations of the manufacturer and suggestions for the improvement of marketing communications. The result of this thesis is to create a model of consumer behavior when buying coffee in the Czech Republic.
Klíčová slova:
Chování spotřebitele; Kupní rozhodovací proces; Marketingový výzkum; Trh Kávy