Název:
Startup
Překlad názvu:
Start-up
Autoři:
Spurná, Petra ; Švec, Václav (vedoucí práce) ; Lukáš, Lukáš (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Hlavním tématem této diplomové práce je představení problematiky začínajících podniků s rychlým růstovým potenciálem, tzv. startupů. První roky po založení podniku jsou velmi náročné, což je doloženo na případě konkrétní společnosti. Původně sestavený podnikatelský plán může díky neustále se měnícímu vnějšímu i vnitřnímu prostředí podniku doznat v průběhu prvních let fungování podniku velkých změn, stejně jako se tomu stalo u sledované společnosti.
Teoretická část práce se zabývá problematikou strategického řízení, sestavování podnikatelského plánu i obecným definováním startupu a shrnutím možností jeho financování.
V praktické části je představen konkrétní startup a jeho podnikatelský plán, na základě kterého byla získána potřebná investice. Dále jsou nastíněny výsledky strategických analýz provedených při sestavení původního podnikatelského plánu a následně jsou provedeny strategické analýzy za současného stavu podniku. Komparací výsledků výše uvedených analýz byly identifikovány možné příčiny odchylek ve výsledcích podniku oproti očekávaným hodnotám, které byly představeny v podnikatelském plánu.
The main topic of this thesis is the introduction to the issue of the companies in the early stage with a big growth potential, so called start-ups. The first years of the company´s existence are very difficult. This is showed on the example of a real company. The original business plan can be changed a lot during the first years of the company, due to big changes in the company´s internal and external environment.
The theoretical part of the thesis summaries the issues of strategic management and making business plans, defines a start-up and summaries the options of how to finance start-ups.
There is a summary of a concrete business plan of a real company in the analytical part of the thesis. By comparison of the results from the analysis made in the original business plan and the analysis made in the present were found the reasons of the differences between the results expected and the results really achieved.
Klíčová slova:
Analýza; Financování; Implementace strategie; Mise; Podnikatelský plán; Startup; Strategický management; Vnitřní prostředí; Vnější prostředí