Název:
Společenská odpovědnost podniku: spolupráce firem a neziskových organizací
Překlad názvu:
Corporate Social Responsibility: cooperation between businesses and non-profit organizations
Autoři:
Bajerová, Kateřina ; Margarisová, Klára (vedoucí práce) ; Radka, Radka (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem diplomové práce je definovat klíčové prvky úspěšné spolupráce ziskového a neziskového sektoru. Práce se zabývá tématem společenské odpovědnosti podniku a v rámci této aktivity spoluprací s neziskovým sektorem. Teoretické části práce definuje úvod do problematiky CSR, úvod k neziskovým organizacím, možnosti spolupráce, partnerství sektorů a kritiku CSR.
Praktická část práce sestává z výzkumu, který je tvořen třemi výzkumnými šetřeními. V prvním šetření je využita metoda sekundární analýzy dokumentů. V dalších dvou jsou realizovány polostrukturované rozhovory. K získání komplexních výsledků jsou rozhovory vedeny s oběma sektory - zvlášť s odborníky z neziskového sektoru a zvlášť se zástupci komerčních podniků. Z výzkumu vyplývají čtyři klíčové prvky, které výrazně zvyšují úspěch vzájemné spolupráce. Klíčovými body jsou precizně připravená strategie, jasná očekávaní obou stran, rovnocenné partnerství a dodržení vzájemně očekáváného standardu.The objective of the thesis is to define key points of successful cooperation between businesses and non-profit organizations. The thesis is focused on Corporate Social Responsibility in terms of cooperation with a nonprofit sector. The theoretical part of the thesis defines the introduction into CSR topic, the introduction into non-profit organizations, types of cooperation, partnership of both sectors and criticism of CSR.
The practical part of the thesis consists of a research, which is made by three research surveys. The first research survey uses the method of the secondary document analysis. Another two surveys are realized through semi-structured interviews. The interviews are taken with both sectors to deliver complex research results. Firstly with specialists from businesses and secondly with non-profit organizations specialists. Four key results come from the research and these significantly increase the success of mutual cooperation. These are accuracy prepared strategy, clear expectations on both sides, equal partnership and mutual respect of the expected standard.
Klíčová slova:
filantropie; klíčové prvky spolupráce; nezisková organizace; neziskový sektor; pilíře CSR; společenská odpovědnost podniku; stakeholders