Název:
Význam komunikačních dovedností manažera
Překlad názvu:
The Importance of Manager´s Communication
Autoři:
Kárníková, Klára ; Horáková, Jana (vedoucí práce) ; Pavla, Pavla (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] V první kapitole práce vysvětluje pojem management, osobnost a role manažera. Dále se již věnuje souvislosti managementu a komunikace, tedy významu komunikačních dovedností manažera. V druhé kapitole práce seznamuje se základy správné komunikace, strategií rozhovoru či vyjadřováním a přijímáním omluv a kritik.
Třetí, stěžejní, kapitola se věnuje konfliktům a jejich optimálnímu zvládnutí, včetně prevence před nimi. Práce obsahuje rady, zásady a možná řešení často se vyskytujících konfliktních situací na pracovišti, včetně ukázky několika reálných případů. Dále práce obsahuje techniky slovní sebeobrany či inspiraci pro zvládnutí emočně vypjatých situací a získání energie pro práci.
Předmětem praktické části práce je kvalitativní výzkum s manažery či řediteli firem. Ze zpracovaných výsledků je patrné, že kvalita komunikačních dovedností respondentů je vysoká a odpovídá jejich pozici. Komunikaci shledávají jako nejdůležitější nástroj v jejich práci, odraz výkonu jich i jejich podřízených.
In the first chapter thesis explains the concept of management, personality and the role of manager. This thesis deals connection management and communication, thus the importance of communication skills manager. In the second chapter thesis explains with the basics of proper communication, interview strategies and proper critique.
The third, main, chapter is devoted to conflict and their optimal managing, including prevention against them. The thesis includes advices, principles and soloutiouns some conflict situations in the workplace. The thesis includes verbal self-defense techniques, and inspiration for coping emotionally tense situations and gaining energy for the job.
The gist of practical part is the qualitative research with managers or directors. The processed results show that quality of communication skills of managers is high and comply with their position. Communication is most important tool in their work, a reflection of the performance of them and their subordinates.
Klíčová slova:
komunikace; komunikační proces; konflikt; konfliktní situace; management