Název:
Pneumatická reaktivní stabilizace vozidel
Překlad názvu:
The Pneumatic Reactive Stabilization of Vehicles
Autoři:
Hurtečák, Jan ; Volf, Jaromír (vedoucí práce) ; Adamovský, Radomír (oponent) Typ dokumentu: Disertační práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato disertační práce popisuje nový a originální způsob stabilizace vozidel jako alternativu nebo nadstavbu pro stávající stabilizaci pomocí ESP. Obsahuje shrnutí vlastností současných stabilizačních systémů a jejich výhody a nevýhody. Dále je popsán návrh pneumatické reaktivní stabilizace, která využívá stlačený vzduch k získání potřebné korekční síly, která umožní zachování zamýšlené trajektorie vozidla i při úplné ztrátě adheze. Výsledky jsou získány pomocí matematických výpočtů a návrhu vhodné trysky a jsou v práci diskutovány a vyhodnocovány.This thesis describes a new and original way of car stabilization as an alternative or support for the common ESP stabilization method. It summarizes the properties of present car stabilization systems and their advantages and disadvantages. Then the pneumatic stabilization method is described, which uses compressed air to trigger the necessary reacting forces that are applied to a vehicle in case of the loss of adherence. To prove the new stabilization method, there are stated some basic calculations of the jets and the obtained reacting forces are identified. Finally, the results are discussed and evaluated.
Klíčová slova:
pneumatická reaktivní stabilizace vozidel; rychlé ventily; tlaková nádoba na stlačený vzduch; trysky