Název:
Chování spotřebitele při nákupu vín v České republice
Překlad názvu:
Consumer behavior when purchasing wine in the Czech Republic
Autoři:
Kalendovská, Jana ; Regnerová, Olga (vedoucí práce) ; Zdeněk, Zdeněk (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá spotřebitelským chováním při nákupu vín v České republice. V teoretické části je nejprve popsána historie vinařství a vinohradnictví na území České republiky. Následuje stručná charakteristika vinařských oblastí a podoblastí v České republice, dělení vín dle různých hledisek a popis vybraných typů lahví na víno. Zmíněno je i téma vína jako léku, které je v dnešní době stále více diskutováno. Druhá polovina teoretické části se zabývá vínem z ekonomického hlediska a zahrnuje zajímavou problematiku reklamy na víno, dále produkci vína v České republice a dovoz vína z ostatních zemí. Závěrem teoretické části je popsáno spotřebitelské chování z obecného hlediska. Zde jsou jmenována tradiční segmentační kritéria, způsoby reakce spotřebitele na různé marketingové nástroje a vliv obalu produktu na chování spotřebitele.
V praktické části jsou vyhodnoceny výsledky dotazníku. Ten byl sestaven tak, aby korespondoval s obsahem teoretické části.The bachelor thesis depicts consumer behavior when purchasing wine in the Czech Republic. In the beginning of the theoretical part there is described the history of viticulture and winemaking in the territory of the Czech Republic. The following parts include short characteristics of wine regions and subregions in the Czech Republic, types of wines according to various aspects and description of few types of wine bottles. There is also mentioned the topic "wine as a medicine", which is still more discussed nowadays. The second half of the theoretical part of this thesis is dealing with wine from the economic point of view and it includes interesting issue of wine advertisement, the production of wine in the Czech Republic and the importation of wine from other countries. The end of the theoretical part is focused on the description of consumer behavior in general terms. There are mentioned traditional segmentation criteria, ways of consumer responding to the various marketing tools and the influence of the product packaging on consumer behavior. In the practical part there is an evaluation of the results of the questionnaire. The questionnaire was created in the way to correspond with the content of the theoretical part.
Klíčová slova:
cena; dovoz; obal; propagace; spotřebitel; víno