Název:
Pozice malých a středních podniků v České republice
Překlad názvu:
The position of small and medium enterprises in the Czech Republic
Autoři:
Kolesnik, Tatiana ; Pletichová, Dobroslava (vedoucí práce) ; Brožová, Ivana (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Malé a střední podniky, vč. mikropodniků jsou základem hospodářství ve všech vyspělých ekonomikách. Jejich význam spočívá především ve vytváření pracovních příležitostí, zavádění inovací, rozvoji podnikatelského prostředí, zaměstnanosti a tím i zvyšování konkurenceschopnosti České republiky. Malé a střední podniky mohou operativně reagovat na situaci na trhu a tím uspokojovat požadavky zákazníků. V České republice tvoří více než 1 milion ekonomických subjektů. Podíl malých a středních podniků na celkovém počtu aktivních podnikatelských subjektů byl v roce 2014 99,84 %, podíl zaměstnanců malých a středních podniků na celkovém počtu zaměstnanců podnikatelské sféry činil 59,39 %. Podíl přidané hodnoty na HDP České republiky byl 53,11 % (MPO,2014). Ke zlepšení prosperity malých a středních podniků a odstranění negativ, které vyplývají z velikosti podniků a jejich specifik podnikání působí v České republice Ministerstvo průmyslu a obchodu a Agentura pro podporu podnikání a investic CzechInvest.Small and medium-sized enterprises, including micro-enterprises are the foundation of the economy in all developed economies. Their importance lies mainly in the creation of employment opportunities, introduction of innovation, the development of the business environment, employment and hence increasing the competitiveness of the Czech Republic. Small and medium-sized enterprises can operatively react to the situation on the market and thereby meet the requirements of the customers. In the Czech Republic is made up of more than 1 million economic entities. The share of small and medium-sized enterprises in the total number of active business entities was in the year 2014 99, 84 %, the proportion of employees of small and medium-sized enterprises in the total number of employees of the business sector amounted 59, 39 %. Share of the value added in the GDP of the Czech Republic was 53, 11 % (MIT, 2014). To improve the prosperity of small and medium-sized enterprises and the removal of the negative, that result from the size of enterprises and the specifics of the business operates in the Czech Republic the Ministry of industry and trade and the Agency for the promotion of business and investment CzechInvest.
Klíčová slova:
CzechInvest; CzechTrade; finanční analýza; konkurenceschopnost; konkurenční výhoda; malý a střední podnik; podpory malých a středních podniků; služby pro malé a střední podniky; strategie rozvoje podniku