Název:
Posouzení vlivu osobnosti učitele odborného výcviku na úroveň osvojených praktických dovedností žáků
Překlad názvu:
Evaluation of the Influence of the Vocational Training Teacher Personality on the Level of Practical Skills Acquired by Students
Autoři:
Jičínská, Petra ; Kříž, Emil (vedoucí práce) ; Hrušková, Eva (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce je členěna na dvě hlavní části: teoretickou a výzkumnou. Teoretická část charakterizuje vybrané atributy učitele odborného výcviku. Vychází ze studia odborné tematické literatury a má charakter literární rešerše. Výzkumná část analyzuje názory žáků vybraného státního středního odborného učiliště.
Hlavní metodou realizovanou v praktické části je dotazníkové šetření, které bylo realizováno na Středním odborném učilišti společného stravování v Poděbradech. Výzkum byl proveden mezi žáky 2. a 3. ročníku. Cílem výzkumné sondy je zjištění, jak žáky ovlivňuje osobnost učitele odborného výcviku z hlediska jeho pohlaví a věku, motivace, komunikačních dovedností, povahových vlastností a způsobem vedení výuky. Učitelé odborného výcviku na základě těchto výsledků tak mohou posoudit svou dosavadní práci a případně projektovat další postup vedoucí ke zkvalitnění své pedagogické práce. This bachelor´s thesis consists of two key parts. The theoretical part is aimed
at defining and describing selected attributes of the vocational training teacher.
It involves a review and study of professional literature and has been made in the form of a literary research. The empirical part analyses opinions of students
of a selected state secondary vocational school.
The main method employed in the empirical part is a questionnaire research addressing second and third grade students of the Secondary Vocational School for Public Catering in Poděbrady. The goal of the research is to gather information
as to how the students are influenced by the teacher´s gender and age, motivation, communication skills, character and employed teaching methods. The respective results are meant to assist the vocational training teachers in evaluating their work and, if appropriate, in implementing other measures aimed at a more effective teaching in the vocational context.
Klíčová slova:
osobnost učitele; SOU společného stravování; učitel odborného výcviku