Název:
Posouzení vlivu osobnosti učitele odborného výcviku na úroveň osvojených praktických dovedností žáků
Překlad názvu:
Judgment of impact of special training teacher's personality on level acquired practical skills of students
Autoři:
Feldsteinová, Tereza ; Kříž, Emil (vedoucí práce) ; Hrušková, Eva (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] V teoretické části bakalářské práce je popsána profese učitele odborného výcviku. Profese učitele je zajímavá, ale zároveň velmi náročná.
Dnešní mládež má dnes snadný přístup k informacím jakéhokoli druhu. Otevřeně hovoří o libovolných tématech a znají výborně svá práva. Nebyl by to takový problém v případě, kdyby rodina plnila dobře svou funkci a to výchovnou.
Učitel musí učivo vysvětlit především zajímavě, aktivně zapojovat žáky do vyučovacího procesu a správně motivovat. Na střední odborné škole se učivo odborného výcviku a odborných předmětů prolíná a musí reagovat na nejnovější trendy.
Osobnost učitele je také velmi důležitá. Významná je interakce mezi učitelem a žákem.
Novost a modernost se vnímá z pohledu jednotlivce v souvislosti s jeho vlastním profesionálním a osobnostním vývojem. Toto představuje inovace v pedagogickém procesu.
Praktická část bude zpracována na podkladě výzkumného projektu metodou anonymního dotazníkového šetření a pozorování žáků a učitelů při práci.
The theoretical section of this baccalaureate dissertation describes the occupation of a professional training teacher. The profession of the educator is interesting, but also very demanding.
Nowadays, teenagers have access to all sorts of information. They openly discuss random topics and even know their rights very well. This would not be a problem if a family properly performed its function, the function of an educator and a mentor.
The teacher's responsibility is to explain the material in an interesting and engaging way, to actively engage students in the educational process, and to properly motivate them. In a secondary school, the material covered in professional training intertwines with the material taught in a classroom and must respond to the latest trends.
The teacher's personality is also very important. The interaction between the teacher and his or her student plays a significant role.
Novelty and modernity are perceived from one's point of view and are shaped by one's professional and personal development. This represents an innovation in the pedagogic process.
The practical section will be developed from a basis of a research project via an anonymous questionnaire and an observation of a teacher at work.
Klíčová slova:
dotazník; metody; motivace; odborný výcvik; Osobnost; pedagogická inovace; praktické dovednosti; vliv učitele; žák