Název:
Marketing společnosti Apple
Překlad názvu:
Apple's Marketing
Autoři:
Smirnova, Tatyana ; Havlíček, Zdeněk (vedoucí práce) ; Hřebejková, Jana (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tématem této bakalářské práce je prozkoumat marketing společnosti Apple. Hlavním cílem práce je charakteristika a analýza marketingu společnosti Apple. Bakalářská práce je rozdělena do několika části. V první části je charakterizována společnost Apple a na základě studia odborné a doporučené literatury vysvětleny základní pojmy marketingu a marketingové strategie. Druhá část je věnována marketingové činnosti Apple, podrobně marketingovému mixu 4P společnosti Apple a vypracování SWOT analýzy. Třetí část popisuje srovnávací analýzu mobilních telefonů iPhone oproti Samsung. A na závěr je objasněna odpověď na otázku proč společnosti Apple se všemi svými pozitivními faktory, obrovskou kapitalizací, úspěšným marketingem a reklamou, se v poslední době snižuje pozice na trhu. Čím je to způsobeno? Jak je možné s tím bojovat a zda Apple proti tomu něco dělá anebo ponechává vše beze změn. Jeho postavení je posuzováno pomocí různých ukazatelů ve formě grafů, tržeb a podobně, které potvrzují propad konkurenceschopnosti Apple.
The topic of this bachelor's diploma work is examine the Apple Company marketing. The main aim of the work is analysis and characteristic of Apple Company marketing. The bachelor's diploma work consists of some parts. The first part describes the Apple Company and on the basis of studying recommended and professional literature marketing and marketing strategies terms were explained.
The second part is devoted to marketing activities of Apple Company, detailed marketing mix 4P of Apple Company and creating SWOT analysis. The third part describes comparative analysis of iPhones cellphones against Samsung. And in the end is given answer why Apple is with it all positive factors, huge capitalization, successful marketing and advertising is losing its position on the market. What is the reason? How Apple can fight against it and does Apple make attempts to fix it or leave it without changes? Apple's position is estimated by using different indexes in the forms of graphs, sales and etc., which confirm the losing of competitive ability of Apple Company.
Klíčová slova:
Apple; iPad; iPhone; iPod; marketing; marketingový mix; Samsung; Steve Jobs; SWOT analýza