Název:
Zhodnocení obchodní značky Apple v České republice
Překlad názvu:
Evaluation of Apple Brand in the Czech republic
Autoři:
Susová, Romana ; Toth, Štefan (vedoucí práce) ; Pavel, Pavel (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá způsoby, kterými obchodní značka Apple působí na spotřebitele.
Práce je rozdělena do dvou částí. Obsahem teoretické části je specifikace složek, které dohromady utváří obchodní značku a vymezení procesu budování vztahu mezi spotřebiteli a značkou. Dále teoretická část popisuje pojmosloví marketingu, kde se soustředí především na marketingový mix a reklamu.
Na začátku druhé, praktické části se nachází analýza prvků značky Apple a popis, jak firma Apple aplikuje jednotlivé komponenty marketingového mixu v praxi. Praktická část se zaměřuje na reklamní propagaci, konkrétně originální odlišnosti, kterými se společnost Apple v této sféře liší od konkurence.
Závěrem práce je vlastní dotazníkové šetření zabývající se vztahem spotřebitele ke značce Apple na českém trhu.
The thesis covers different approaches Apple is using to attract consumers.
The paper is divided in two parts. The theoretical part includes specific attributes that all together create the final brand image and it also describes the process of building of the relationship between the brand and its customers. In this part special attention is paid to marketing mix and advertisement.
At the beginning of the second, practical, part there is an analysis of different elements of Apple brand image together with description of application of different components of marketing mix in practice. In particular this part describes concrete characteristics that make Apple stand out in tough market competition. Moreover the researcher made a closed questionnaire that aims to describe the relationship between Apple and its users in Czech Republic.
Klíčová slova:
Apple; hodnota značky; marketing; obchodní značka; reklama; spotřebitelé