Název:
Paměť a techniky pro její trénování
Překlad názvu:
Memory and techniques for its training
Autoři:
Ehlenová, Eva ; Smékalová, Lucie (vedoucí práce) ; Kateřina, Kateřina (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] V bakalářské práci s názvem Paměť a techniky pro její trénování popisuji, co to paměť vlastně je, jak funguje, jak souvisí s učením nebo naší pozorností. Věnuji se také tomu, jak paměť ovlivňují emoce, co se děje v našem mozku při vytváření paměťových procesů a uvádím a podrobně popisuji několik druhů paměti. Základní dělení je na paměť krátkodobou, kam patří například paměť senzorická, echoická či fotografická, a dlouhodobou, která zahrnuje paměť epizodickou, autobiografickou nebo paměť na hudbu. Závěr teoretické části práce tvoří poměrně rozsáhlá kapitola o vybraných paměťových technikách, kterými jsou například: velmi specifická metoda neurobik, Dominikův systém na pamatování většího množství čísel či myšlenkové mapy využívající vizualizaci k zachycení informací. V praktické části bakalářské práce vyhodnocuji výsledky dotazníkového šetření, které jsem aplikovala na studenty našeho institutu. Respondenti odpovídali na otázky týkající se některých paměťových technik, o kterých jsem psala v teoretické části práce.In the bachelor thesis titled Memory and techniques for its training I describe what the memory is, how it works, how it relates to learning or our attention. I also details how emotions affect memory, what happens in our brains when creating a memory processes and I mention and describe in detail several kinds of the memory. The basic division is on short-term memory, which includes for example sensory, echoic or photographic memory, and long term memory, which includes episodic, autobiographical, or musical memory. Conclusion of the theoretical part of the thesis is quite an extensive chapter about selected memory techniques, for example: a very specific method neurobik, Dominic system for remembering large quantities of numbers or mind maps using a visualization to capture the informations. In the practical part of the bachelor thesis I evaluate the results of the survey, which I applied to the students of our institute. Respondents answered questions related to certain memory techniques, which I wrote in the theoretical part.
Klíčová slova:
druhy paměti; mladší dospělí; paměť; techniky trénování; trénink paměti