Název:
Elektronické platformy financování projektů (Kickstarter, Indiegogo a další)
Překlad názvu:
Electronic platforms for projects funding (Kickstarter, Indiegogo and others)
Autoři:
Tichá, Gabriela ; Hrdlička, Pavel (vedoucí práce) ; Urbánková, Erika (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce nesoucí název Elektronické platformy financování projektů (Kickstarter, Indiegogo a další) je rozdělena do dvou částí, a to na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část práce se věnuje crowdfundingu jakožto způsobu získávání finančních prostředků v oblasti financování projektů a je zaměřena na základní charakteristiku, historický vývoj a jednotlivé druhy crowdfundingu. V práci jsou dále představeny některé vybrané elektronické platformy, prostřednictvím nichž mohou autoři projektů získávat finanční prostředky potřebné pro jejich realizaci. Praktická část bakalářské práce je věnována realizaci vlastního projektu financování davem prostřednictvím vybrané elektronické platformy financování projektů. Hlavním cílem projektu je otestovat, zda by bylo možné použít crowdfunding jako jeden ze zdrojů financování vlastního podnikání. Závěr práce je věnován vyhodnocení výsledku kampaně a jejího dopadu na podnikání.This bachelor thesis Electronic platforms for projects funding (Kickstarter, Indiegogo and others) is divided into two parts: a theoretical part and a practical part. The theoretical part deals with crowdfunding as a way of raising financial capital for a project and is focused on basic characteristic, history and different types of crowdfunding. There will be presented some selected electronic platforms through which project developers can raise necessary funds for their project realization. The practical part of this bachelor thesis is devoted to the realization of one's own crowdfunding project through a selected electronic platform for project funding. The main goal of the project is to test whether it would be possible to use crowdfunding as one of the financial sources of financing one's own business. The conclusion of this thesis is devoted to the evaluation of the results of the campaign and its impact on business.
Klíčová slova:
crowdfunding; elektronická platforma; financování davem; financování projektů; projekt