Název:
Preference zákazníků při nakupování ve velkoformátových typech prodejen MO (hypermarket, diskont, supermarket apod.) v komparaci s nakupováním v malých prodejnách
Překlad názvu:
The buying preference of customers in large retail facilities (hypermarket, discount store, supermarket, etc.) compared to buying in small retail stores
Autoři:
Černohouz, Michael ; Šálková, Daniela (vedoucí práce) ; Pavel, Pavel (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce, která nese název Preference zákazníků při nakupování ve velkoformátových typech prodejen, se zabývá problematikou spotřebitelských a zákaznických preferencí v maloobchodních prodejnách.
Je rozdělena do dvou částí - do části teoretické a do části praktické. Teoretická část poskytuje na základě využití poznatků z odborné literatury a dalších příslušných zdrojů přehled o zkoumané problematice maloobchodu a jeho podčástech, kterými jsou maloobchodní činnosti, typy maloobchodních jednotek, zákazníci a spotřebitelé. Praktická část práce již přináší konkrétní poznatky o preferencích zákazníků a spotřebitelů při nakupování ve zkoumaných typech maloobchodních jednotek. Tyto poznatky, zjištěné pomocí dotazníkového průzkumu, jsou v praktické části následně slovně a graficky interpretovány tak, aby bylo dosaženo co největšího porozumění. Na jejich základě jsou statisticky zhodnoceny navržené hypotézy týkající se nákupního chování Českých zákazníků a spotřebitelů. Ze zjištěných výsledků jsou na konci práce vyvozeny návrhy a doporučení vedoucí k rozšíření řad stávajících zákazníků maloobchodních jednotek o zákazníky nové.The dissertation, that is called The buying preference of customers in large retail facilities (hypermarket, discount store, supermarket, etc.) compared to buying in small retail stores is dealing with consumers and customers preferences in retail stores.
The dissertation is divided into two parts. The first part is a theoretical part and the second one is practical part. The theoretical part is based on knowledge gained from non-fiction literature and other relevant sources of information. It provides an overview of the retail and its subcomponents as known as retail activity, types of the retail stores, customers and consumers. The practical part clarifies particular customers and consumers preferences of buying in retail stores. Findings about the preferences were gained by a survey that was executed. They are expressed by words and by graphs for better understanding. On the basis of the findings are statistically evaluated hypothesis concerning to purchase behavior of Czech customers and consumers. In the very end of the dissertation are suggested recommendations that should lead retail stores to gain more and more new customers.
Klíčová slova:
Maloobchod; Maloobchodní prodejny; Spotřebitel; Vnitřní obchod; Zákazník