Název:
Využití VR headsetu pro výuku hry na klavír/klávesy
Překlad názvu:
VR Headset Assistance for Keyboard Playing
Autoři:
Chomo, Michal ; Polok, Lukáš (oponent) ; Šolony, Marek (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Tahle práce se zabývá návrhem a implementací aplikace pro chytrý telefon s operačním systémem Android, která zpracuje obraz snímaný kamerou telefonu, detekuje v něm klávesy a pak na obrazovce telefonu zobrazí reální obraz z kamery doplněn o akordy nebo stupnice přímo na klávesách. Displej telefonu je rozdělen na dvě polovice, tedy pro každé oko uživatele je samostatný obraz a telefon je vložen do headsetu Google Cardboard. Aplikace je implementována v jazyce Java a s použitím Native Development Kitu také v C++, na zpracování obrazu je použita knihovna OpenCV.
This thesis presents a design and implementation of an application for a smartphone with Android operating system, which processes image recorded with phone camera, detects keyboard in it and then displays real image from camera on phone screen with chords or scales added directly on keyboards. Phone display is split in two, so there is individual image for each eye and the phone is inserted in the Google Cardboard headset. Application is implemented in Java and using Native Development Kit also in C++, for image processing, OpenCV library is used.
Klíčová slova:
Android; chytrý telefon; Google Cardboard; OpenCV; rozšířená realita; zpracování obrazu; Android; augmented reality; Google Cardboard; image processing; OpenCV; smartphone
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/62055