Original title:
Marketingová strategie společnosti ZDT spol. s r.o.
Translated title:
Marketing Strategy of ZDT spol. s r.o.
Authors:
Pikula, Michal ; Pořízek, Petr (referee) ; Chlebovský, Vít (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství Abstract:
[cze][eng]
Tato diplomová práce se zabývá problematikou návrhu marketingové strategie pro společnost Zemědělská a dopravní technika spol. s.r.o. Na základě teoretických poznatků, analýzy současného stavu firmy a dotazníkového šetření je předložen návrh marketingové strategie, který by měl vést k posílení pozice na tuzemském trhu, získání nových odbytišť a v důsledku toho k dosažení vyšších tržeb a zisků.
This Diploma Thesis deals with problems of marketing strategy proposal for the company ZDT spol. s.r.o. – Agriculture and transport machinery Ltd. A marketing strategy proposal based on theoretical knowledge, analysis of the company’s current condition and questionnaire survey is introduced. This proposal should lead to strengthening our position on domestic market, gaining new market outlet and as a result of this to higher sales and profits.
Keywords:
4P analysis; agriculture and transport technology.; BCG matrix; macroenvironment; Marketing; marketing strategy; microenvironment; place; Porter model; price; product; promotion; STP; SWOT analysis; 4P analýza; BCG matice; cena; Marketing; marketingová strategie; místo; obecné okolí; oborové okolí; Porterův model; produkt; propagace; STP; SWOT analýza; zemědělská a dopravní technika.
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/60897