Original title:
Společenská odpovědnost firmy DHL Express (Czech Republic) s.r.o.
Translated title:
Corporate Social Responsibility in DHL Express Company(Czech Republic)
Authors:
Hercik, Marek ; Vyklický, Martin (referee) ; Putnová, Anna (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Tato diplomová práce se zabývá společenskou odpovědností firmy DHL Express (Czech Republic) s.r.o. a vlivem na její firemní image. Práce je zaměřena primárně na charakteristiku a analýzu CSR aktivit této logistické společnosti. V první části práce je popsána společenská odpovědnost firmy z teoretického hlediska. Následně, ve druhé části, je analyzováno, jaké nástroje CSR využívá firma DHL Express a jak to vnímají její zákazníci. Pozornost je věnována celosvětovým i lokálním aktivitám firmy a zpětné vazbě.
This master’s thesis deals with corporate social responsibility of company DHL Express (Czech Republic) s.r.o. and its impact on corporate image. The work is primarily focused on the characterization and analysis of the CSR activities of this logistics company. The first part describes the corporate social responsibility from a theoretical perspective. Subsequently in the second part is analyzed which CSR tools are used by DHL Express and how are they perceived by customers. Attention is paid to the global and local activities of the company and feedback
Keywords:
analysis; Corporate social responsibility; CSR; DHL Express; image; strategy; analýza; CSR; DHL Express; image; Společenská odpovědnost firmy; strategie
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/60714