Název:
Knižní design v kontextu fenoménu bestseller
Překlad názvu:
Book design in the context of the phenomenon bestseller
Autoři:
LIŠKOVÁ, Eva Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Teoretická část diplomové práce se ve své první kapitole zabývá knihou, fenoménem, který nás provází již od svého vzniku, a tím, jak na nás působí její literární svět. V další fázi rozebere literární druhy a počátek samotné beletrie, která výrazně podpořila čtenářskou kulturu a podnítila tím vznik právě bestsellerů. V další části se zaměří na knihu a její složitou cestu od spisovatele k designérovi, tiskaři a konečně ke čtenáři. Dále se zabývá knihami ve fyzické a elektronické podobě, čtenářem v etapách života a také již přímo pojmem bestseller jakožto současným fenoménem knižní kultury. Poté představuje jednoho ze spisovatelů, Dana Browna, a jeho knihy z obsahového a vizuálního hlediska. V poslední části se bude zabývat propojením knižního designu s výtvarnou výchovou a v praktické části diplomové práce popisem zpracování, jehož produktem bude soubor publikační kolekce vybraných knih Dana Browna.The theoretical part of the thesis in his first chapter of the book deals with a phenomenon that accompanies since its inception and how it affects us the literary world. The next phase will analyze literary types and origin of fiction itself, which strongly supported the reading culture and to encourage the creation of rights bestsellers. The next section will focus on the book and its difficult journey from writer to designer, printers and finally to the reader. The next phase deals with books in physical and electronic form, the reader walks of life and then directly bestseller term, as the current phenomenon of literary culture. Then represents one of the writers Dan Brown and his books of content and visual aspects. The last part will deal with the linking book design and art education in the practical part of the thesis description of the treatment, resulting arises file publishing a collection of selected books by Dan Brown.
Klíčová slova:
autor; Dan Brown; designer; e-kniha; grafik; knihkupectví; nakladatel; přebal knihy; čtenář; author; book cover; bookstore; Dan Brown; designer; e-book; graphic designer; publisher; reader Citace: LIŠKOVÁ, Eva. Knižní design v kontextu fenoménu bestseller. České Budějovice, 2014. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/33853