Název:
Agresivita v prostředí středních škol
Autoři:
Hanáková, Veronika Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá agresivitou žáků v prostředí středních škol z pohledu samotných učitelů. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Cílem teoretické části je definování jednotlivých pojmů týkajících se agresivity, objasnění její příčiny a spouštěcích mechanismů. Konkrétně jsou v práci rozebrány druhy a projevy agresivního chování, dále pak prevence a nápravná opatření. Metodami použitými pro zpracování teoretické části je studium odborných literárních zdrojů, tvorba výpisků a jejich analýza, srovnávání a syntéza. V praktické části práce je hlavním cílem zjistit a porovnat, v jaké míře se vyskytuje verbální agresivita směřovaná vůči učitelům na středních školách a jak učitelé reagují na tuto skutečnost. K získání relevantních podkladů je použita dotazníková metoda. Z výsledků průzkumného šetření jsou pak navržena doporučení pro pedagogickou praxi.This bachelor paper deals with students' aggressiveness inside of high schools, seen from the perspective of actual teachers. The paper is structured in two areas, theoretical analysis and practical example. The aim of the theoretical part is to define terminology of the aggressivity, and to clarify its causes and triggers. The paper deals in details with types and demonstration of aggressive behaviour, its further prevention and corrective action. There are following methods used to prepare the theoretical part: study of corresponding literature, extraction of relevant texts and its analysis, comparison and synthesis. The aim of the practical part is to reveal and compare the extend of verbal aggression, used by high school students and aimed towards teachers, and accordingly the reaction of teachers to this students' behaviour. Specific questionnaire was used to obtain relevant back-ground data. The results of this research are used as recommendations for teaching practice.
Klíčová slova:
adolescence; agrese; agresivita; prevence