Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Lost Media: Collecting and Archiving of Artefacts from the Digital Era
Hanáková, Veronika ; Šisler, Vít (vedoucí práce) ; Pýcha, Čeněk (oponent)
Archivní teorie a praxe stále mají tendenci hierarchizovat audiovizuální artefakty na ty, které stojí za to uchovávat, a na ty, které za to nestojí. Rostoucí množství obrazů, obrazovek a rozhraní v digitální sféře jen rozšířilo počet objektů, u nichž hrozí, že zmizí beze stopy. Jedním z těchto ztracených audiovizuálních objektů je prolínačka hvězdou, typ filmového přechodu, který spojuje dva obrazy nebo sekvence pomocí prolínačky ve tvaru hvězdy. Navzdory své viditelnost se toto střihové gesto již nevyskytuje v současné audiovizuální oblasti. Což nás vede k otázce: jak archivovat něco, co nemá hmotnou podstatu, co existuje pouze jako spojení dvou nebo více obrazů? Abychom na tuto otázku odpověděli, musíme vytvořit perspektivu, která onen digitální artefakt chápe jako archivovatelný. Prostřednictvím postavy fetišistického sběratele, vycházející Waltera Benjamina (1969) a jeho reflexe sběratelství, se snažíme nabídnout prostředky pro chápání prolínačky hvězdou, která je výzvou pro převládající epistemologické předsudky archivního světa vůči nehmotným, efemérním, hybridním a údajně "nízkým" kulturním prvkům.
Animace na periférii
Hanáková, Veronika ; Czesany Dvořáková, Tereza (vedoucí práce) ; Kubíček, Jiří (oponent)
Práce se snaží vykreslit podobu dobové výroby animovaných děl v kontextu státně-socialistického modu produkce. Skrze otázkou zdánlivé autonomie odvětví kresleného a loutkového filmu v období ředitele Krátkého filmu Kamila Pixy (1969-1985) se pokusíme přesněji naznačit pozici uvnitř re- centralizované organizačně-dramaturgické struktuře státního filmového podniku, k níž dochází počátkem takzvané normalizace. Animovaný film měl odlišnou pozici a funkci oproti hrané tvorbě uvnitř československého filmu, tudíž se jako pomyslná autonomie můžou jevit i promyšlené kroky vedení úpravy systému výroby. Na příkladu ateliéru v Čiklově ulici načrtneme mód výroby loutkového filmu, který se podobal spíše řemeslné dílně a udržovala si pomyslnou autonomie, dokud měla svůj vlastní prostor.
Agresivita v prostředí středních škol
Hanáková, Veronika
Bakalářská práce se zabývá agresivitou žáků v prostředí středních škol z pohledu samotných učitelů. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Cílem teoretické části je definování jednotlivých pojmů týkajících se agresivity, objasnění její příčiny a spouštěcích mechanismů. Konkrétně jsou v práci rozebrány druhy a projevy agresivního chování, dále pak prevence a nápravná opatření. Metodami použitými pro zpracování teoretické části je studium odborných literárních zdrojů, tvorba výpisků a jejich analýza, srovnávání a syntéza. V praktické části práce je hlavním cílem zjistit a porovnat, v jaké míře se vyskytuje verbální agresivita směřovaná vůči učitelům na středních školách a jak učitelé reagují na tuto skutečnost. K získání relevantních podkladů je použita dotazníková metoda. Z výsledků průzkumného šetření jsou pak navržena doporučení pro pedagogickou praxi.

Viz též: podobná jména autorů
2 Haňáková, Věra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.