Název:
Model kvantifikace hodnoty zákazníka
Autoři:
Souček, Martin Typ dokumentu: Disertační práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Disertační práce se věnuje problematice hodnoty zákazníka pro podnik, která náleží do oblasti řízení vztahů se zákazníky. Hlavní část práce se zaměřuje na návrh modelu kvantifikace hodnoty zákazníka. Samotnému návrhu předcházela realizace tří výzkumů. Dva kvantitativní výzkumy byly zaměřeny na poznání aktuální situace v oblasti řízení vztahů se zákazníky v České republice. Kvalitativní výzkum poskytl informace sloužící pro sestavení modelu. Na základě výzkumu byly navrženy vstupní parametry modelu a jejich zpracování prostřednictvím fuzzy logiky. Výsledný model poskytuje hodnocení zákazníků a jejich rozdělení do skupin. V rámci návrhu jsou diskutovány i modifikace odpovídající potřebám praxe. V závěru je navržený model aplikován na data z praxe.This Dissertation thesis deals with life-time value, that belongs to area of public relation management. Main part of the thesis focuses on model design of customer value quantification. Before the model was designed, three researches were performed. Two quantitative researches were focused on understanding of actual situation in the area of public relation management in the Czech Republic. This quantitative research provided information used in the model's design. Based on the research input model parameters were set. The proposed method of their processing was designed by using fuzzy logic. The final model provides customer valuation and their division into groups. Moreover, modifications that reflect needed practice are discussed within the model design. The proposed model is applied to real data at the end of the thesis.
Klíčová slova:
fuzzy logika; hodnota zákazníka; zákazníci; řízení vztahů se zákazníky