Original title:
Marketingové využití sociálních sítí
Translated title:
Marketing Utilization of Social Networks
Authors:
Oulehla, Patrik ; Husáková, Andrea (referee) ; Chlebovský, Vít (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Bakalářská práce „Marketingové využití sociálních sítí“ se zabývá analýzou komunikace na sociální sítí u reálného podniku a následně předvádí návrh jak tuto komunikaci využít, eventuálně zlepšit pro prospěch podniku. Teoretická část se věnuje internetovému marketingu a možnosti využití, sociálními sítěmi a jejich správnému využití. Praktická část je zaměřena přímo na reálný podnik, kdy analyzuje využití sociálních sítí, zdatnosti oproti konkurenci, srovnání s konkurencí pomocí jistých marketingových metod a navrhuje zlepšení v oblasti sociálních sítí.
The goal of bachelor thesis "Marketing utilization of social networks" is to analyse communication on social networks at company and make a proposal how this communication utilize, possibly improve for benefits. The theoretical part deals with internet marketing and possibilities of utilization, social networks and their correct utilization. The practical part is focused directly on real company, when analyse utilize social networks, efficiency compared to competitions, comparing with competitions through the use of marketing methods and suggests improvement at social networks.
Keywords:
Facebook; LinkedIn; online marketing; Social networks; Twitter; Facebook; LinkedIn; online marketing; Sociální sítě; Twitter
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/39709