Original title:
Marketingová strategie podniku
Translated title:
Company Marketing Strategy
Authors:
Macková, Monika ; Přikryl, Pavel (referee) ; Schüller, David (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Bakalářská práce se zaměřuje na navrhnutí marketingové strategie pro podnik Cukrárna, café U Anděla, se sídlem ve Strážnici. V první části, která se zabývá teorií, jsou definovány pojmy, které se týkají marketingu. V druhé části mé práce jsem provedla analýzu současné situace podniku a průzkum očekávání zákazníků pomocí dotazníkového šetření. Ze získaných výsledků jsem následně navrhla zlepšení v těch místech, které vyšly jako nedostačující.
The bachelor’s thesis focuses on the marketing strategy for Confectionery, café U Anděla, which is situated in Strážnice. In the introductory chapter of the theoretical part, several terms related to marketing are defined. In the second part, I analysed the current situation in the confectionery and carried out research into the expectations of customers by using a questionnaire. From the results, I suggested improvements in the sectors that turned out to be insufficient.
Keywords:
macroenvironment; Marketing; marketing mix; marketing strategy; microenvironment; SWOT analysis; makroprostředí; Marketing; marketingová strategie; marketingový mix; mikroprostředí; SWOT analýza
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/41486