Original title:
Zvýšení konkurenceschopnosti podniku
Translated title:
Increase in the Company's Competitiveness
Authors:
Chnápko, Martin ; Bilená, Katarína (referee) ; Zich, Robert (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
slo Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[slo][eng]
Tato bakalářská práce rozebírá problematiku zvyšování konkurenceschopnosti podniku Kellys bicycles zabývající se montáží a prodejem kol. Teoretická část práce obsahuje odborné poznatky týkající se konkurenceschopnosti a trhu. V praktické části se věnuji představení podniku, analýze trhu a rozboru podnikových aktivit v oblasti marketingu. Na praktickou část navazuje analytická část, která nabízí možnosti řešení zvyšování konkurenceschopnosti podniku formou marketingových i nemarketingových aktivit.
This bachelor's thesis analyzes the problems about increase of the Kellys bicycles company's competitiveness. This company deals with constructing and selling bicycles. Theoretical part of the thesis includes professional terms about competitiveness and market. In the practical part I am dealing with company introduction, market analyse and analysation of company activities in the marketing place. Analytic part follows the practical part and offers possible solutions of raising the company's competitiveness by marketing and non-marketing activities.
Keywords:
advertising; brand; competition; competitive environment; logo; marketing; marketing mix; price
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/41587