Original title:
Návrh změny CRM systému
Translated title:
Proposal for Changes to the CRM System
Authors:
Soukupová, Hana ; Buchta, Miroslav (referee) ; Novák, Petr (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou řízení vztahů se zákazníky a možnostmi jejich zlepšení v První brněnské strojírně Velká Bíteš a.s. V teoretické části se autorka zabývá vývojem vztahů se zákazníky, B2B trhy, marketingovou komunikací a řízení vztahů se zákazníky (Customer Relationship Management). Analytická část bakalářské práce je zaměřena na zhodnocení současného stavu CRM systému v podniku. Na analytickou část navazuje část návrhová, ve které autorka předkládá vlastní návrhy a doporučení vedoucí ke zlepšení úrovně CRM systému.
This bachelor thesis deals with issues of Customer Relationship Management (CRM) and options leading to its improvement in První brněnská strojírna Velká Bíteš, a. s. The Author investigates developement of customer relations, B2B markets, marketing communication and the CRM in theoretical part. Analytical part of the thesis is focused on current state of the CRM system assessment being used. After the analytical part follows a proposal part, where the author presents her own suggestions and recommendations, which should lead to improve a level of the CRM system used in the company.
Keywords:
B2B markets; CRM; customer relationship management; implementation of CRM; Marketing communication; B2B trhy; CRM; implementace CRM; Marketingová komunikace; řízení vztahů se zákazníky
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/33580