Original title:
Marketingová studie bankovních služeb v České republice a Velké Británii
Translated title:
Marketing Study of Banking Services in Czech republic and Great Britain
Authors:
Jindrová, Marta ; Bonner, Nadia (referee) ; Chalupský, Vladimír (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Tato bakalářská práce se zabývá srovnáním bankovních služeb v České republice s bankovními službami ve Velké Británii. Zabývá se analýzou těchto služeb zejména z marketingového hlediska a výsledkem jsou doporučení na zkvalitnění služeb v České republice pro privátní klientelu. Cílem práce je najít a analyzovat rozdíly mezi českými a britskými bankovními službami pro privátní klientelu a navrhnout doporučení pro banky i jejich klienty, která by vedla ke zvýšení spokojenost zákazníků.
This bachelor´s thesis compares banking sector in the Czech Republic and banking sector in the United Kingdom of Great Britain. It deals with analysis of banking services, mostly from marketing point of view, and the aim is, to recommend improvements of banking services for private clients in the Czech Republic. The purpose of the thesis is, to analyse the differences between czech and british banking services for private clients and to create recommendations for banks and their clients to increase the satisfaction of the clients.
Keywords:
analysis; branch; Client; comparison; current bank account; fee; market; research; satisfaction; service; analýza; běžný bankovní účet; Klient; pobočka; poplatek; služba; spokojenost; srovnání; trh; výzkum
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/6258