host ::
přihlásit
Digitální repozitář
Hledej
Nový záznam
Nápověda
O repozitáři
Hlavní stránka
>
Vysokoškolské kvalifikační práce
>
Bakalářské práce
> Efektivní výpočet osvětlení
Informace
Soubory
Název:
Efektivní výpočet osvětlení
Překlad názvu:
Efficient Computation of Lighting
Autoři:
Kubovčík, Tomáš
;
Pečiva, Jan
(oponent) ;
Milet, Tomáš
(vedoucí práce)
Typ dokumentu:
Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Nakladatel:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt:
[cze]
[eng]
Tato práce se zabývá efektivním výpočtem osvětlení v grafických scénách s velkým počtem světel . Představeny budou základní techniky výpočtu osvětlení i pokročilé techniky , které jsou z nich odvozeny . Těžištěm práce je zejména technika tiled shading a její optimalizace popsané v teoretické i praktické části . Závěr práce se zaměřuje na experimenty prováděné na těchto technikách zachycující jejich přínos v efektivitě a rychlosti výpočtů osvětlení jakož i implementačním podrobnostem některých důležitých částí .
This bachelor's thesis deals with efficient computation of lighting in graphics scenes containing many light sources. Basic lighting calculation techniques as well as techniques derived from them will be introduced. The main goal of this thesis is to investigate tiled shading and its optimalizations described more in detail in both theoretical and practical sections. Concluding part consists of experiments performed on this techniques measuring their efficiency as well as implementation details of some interesting or important parts of them.
Klíčová slova:
atenuace
;
clustered shading
;
forward shading
;
Fresnelovy rovnice
;
GLSL
;
hraniční obdélník
;
intenzita světla
;
komolý jehlan
;
mřížka světel
;
odložené stínování
;
odrazivost světla
;
OpenGL
;
optimalizace hloubkového bufferu
;
osvětlení
;
Phongův osvětlovací model
;
přiřazování světel
;
RGB barevný model
;
shader
;
snižování počtu vzorků
;
stínování
;
tiled shading
;
vyřazování světel
;
úhel dopadu
;
angle of incidence
;
attenuation
;
bounding quad
;
clustered shading
;
deferred shading
;
depth optimization
;
downsampling
;
forward shading
;
Fresnel's equations
;
frustum
;
GLSL
;
light culling
;
light insertion
;
light intensity
;
light reflectivity
;
lightgrid
;
lighting
;
Phong reflection model
;
RGB color model
;
shader
;
shading
;
tiled shading
;
{ OpenGL
Instituce:
Vysoké učení technické v Brně (
web
)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT.
Původní záznam:
http://hdl.handle.net/11012/56410
Trvalý odkaz NUŠL:
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-239460
Záznam je zařazen do těchto sbírek:
Školství
>
Veřejné vysoké školy
>
Vysoké učení technické v Brně
Vysokoškolské kvalifikační práce
>
Bakalářské práce
Záznam vytvořen dne 2016-06-03, naposledy upraven 2022-09-04.
Podobné záznamy
Není přiložen dokument
Exportovat ve formátu
DC
,
NUŠL
,
RIS
Sdílet