Original title:
Zobrazování a interakce objektů umístěných do 3D krajiny
Translated title:
Rendering and Interacting Objects Displaced in a 3D Landscape
Authors:
Koza, Tomáš ; Kršek, Přemysl (referee) ; Herout, Adam (advisor) Document type: Bachelor's theses
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Cílem této práce bylo vytvořit systém powerupů (3D objekty) pro program TankGame. Práce obsahuje teoretický základ pro zobrazování objeků v 3D scéně, popisuje techniky používané při zobrazování těchto objektů. Dále poskytuje přehled procesu renderování 3D scény a popis implementace konkrétního zobrazovacího stroje v programu TankGame. Na závěr popisuje implementaci konkrétního systému zobrazovaných objektů (powerupů) pro program TankGame.
Goal of this bachelor's thesis was to create a system of powerups for program TankGame. This document contents theoretical base for rendering of objects in 3D scene, it describes algorithms used in rendering of these objects. It also contains overview of rendering process and description of concrete graphical engine used in program TankGame. In the end there is description of concrete implementation of renderable objects (powerups) for program TankGame.
Keywords:
3D object; 3D pipeline; 3D scene; ASE; geometry; lighting model; oddělená čárkami.; OpenGL; powerup. Sem budou zapsána jednotlivá klíčová slova v anglickém jazyce; radiosity; rasterisation; ray tracing; rendering; shading; TankGame; view; VRML; 3D objekt; 3D pipeline; 3D scéna; ASE; geometrie; kamera; OpenGL; osvětlovací model; powerup .; radiozita; rasterizace; ray tracing; renderování; stínování; TankGame; VRML
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/56288