Original title:
Vizualizace 3D objektů reprezentovaných množinou povrchových bodů
Translated title:
3D Object Vizualization Represented by Boundary Points
Authors:
Hezina, Luděk ; Herout, Adam (referee) ; Kršek, Přemysl (advisor) Document type: Bachelor's theses
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Cílem této práce bylo vytvoření systému pro vizualizaci 3D objektů reprezentovaných množinou povrchových bodů. Práce je napsána v jazyce C++. Na vytvořeni okna, manipulaci se scénou, a načítání objektů z externích souborů jsem využil knihovnu OpenSceneGraph. Do systému jsou zahrnuty dva integrované generátory implicitních objektů.
The aim of my bachelor thesis was to create the system for visualization of 3D objects which are representated by boundary points. Thesis is written in C++ language. I have used the library OpenSceneGraph for creation of windows, manipulation with scene and for loading objects from external files. The system includes two integrated generators of implicit objects.
Keywords:
Boundary Points; OpenGL; OpenSceneGraph; Point-based rendering; programing language C++; bodově orientované zobrazení; množina povrchových bodů; OpenGL; OpenSceneGraph; programovací jazyk C++
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/56239