Název:
Retrospektivní hra pro dva hráče s vesmírnou tématikou
Překlad názvu:
Retrospective Space Game for Two Players
Autoři:
Kimer, Tomáš ; Kaštil, Jan (oponent) ; Pospíchal, Petr (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Tato bakalářská práce se zabýva vývojem počítačové hry inspirované jednou z prvních počítačových her vůbec - Spacewar!. První část popisuje počítačové hry a s nimi spojenou historii, současný stav, jejich žánry a hry retrospektivní. Druhá část se věnuje hardwarově akcelerované počítačové grafice, zaměřuje se na její historii a rozebírá grafické knihovny, především knihovnu OpenGL. Další část práce se věnuje návrhu vyvíjené hry, řeší pohyb objektů, kolize mezi nimi, efekty pomocí částicových systémů, ovládání pro dva hráče na jednom počítači a základní grafické uživatelské rozhraní. Následuje popis implementace v jazyce C++ s využitím knihovny OpenGL a rozšiřující knihovny SDL za použití objektového návrhu. Závěrečná část je věnována testování výsledné aplikace včetně analýzy hodnocení uživatelů.
This bachelor's thesis describes the development of a computer game inspired by one of the first computer games ever - Spacewar!. The first part describes computer games and associated history, current status, their genres and retrospective games. The second part deals with hardware-accelerated computer graphics, focused on its history and discusses the graphics libraries, especially OpenGL. Next part is devoted to design of the developed game, addressing the movement of objects, collisions between them, effects using particle systems, controls for two players on one computer and a basic graphics user interface. Next chapter covers implementation in C++ language using OpenGL and SDL libraries and object oriented design. The final section is devoted to testing the resulting application, including analysis of user ratings.
Klíčová slova:
Hardwarově akcelerovaná počítačová grafika; Kolize; OpenGL; Počítačová hra; Spacewar!; Částicový systém.; Collision; Computer game; Hardware-accelerated computer graphics; OpenGL; Particle system.; Spacewar!
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/55761