Název:
Hra Gomoku
Překlad názvu:
Gomoku Game
Autoři:
Basovník, Martin ; Dluhoš, Ondřej (oponent) ; Kněžík, Jan (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Tato bakalářská práce je zaměřena na vývoj umělé inteligence pro deskovou hru gomoku. Nejdříve popisuje potřebný teoretický základ pro vývoj inteligentního protihráče. Dále uvažuje nad možnou paralelizací výpočtů a algoritmy, které se k tomu vztahují. Následně je popsána samotná implementace hry gomoku. V závěrečné části je zdokumentováno testování aplikace, zveřejňují se výsledky vývoje a nastiňují se případná další rozšíření aplikace.
This bachelor's thesis is focused on the development of arti cial intelligence for board game Gomoku. Firstly it describes the necessary theoretical basis for the development of intelligent opponents. Secondly it considers the possibility of parallelization. Next it describes the implementation of the game Gomoku. Finally it documents testing process, publishes the results of the development, and outlines possible further extensions to the application.
Klíčová slova:
deskové hry; gomoku; paralelismus; piškvorky; umělá inteligence; arti cial intelligence; board games; gomoku; parallelism
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/55692