Original title:
Hra Gomoku
Translated title:
Gomoku Game
Authors:
Basovník, Martin ; Dluhoš, Ondřej (referee) ; Kněžík, Jan (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Tato bakalářská práce je zaměřena na vývoj umělé inteligence pro deskovou hru gomoku. Nejdříve popisuje potřebný teoretický základ pro vývoj inteligentního protihráče. Dále uvažuje nad možnou paralelizací výpočtů a algoritmy, které se k tomu vztahují. Následně je popsána samotná implementace hry gomoku. V závěrečné části je zdokumentováno testování aplikace, zveřejňují se výsledky vývoje a nastiňují se případná další rozšíření aplikace.
This bachelor's thesis is focused on the development of arti cial intelligence for board game Gomoku. Firstly it describes the necessary theoretical basis for the development of intelligent opponents. Secondly it considers the possibility of parallelization. Next it describes the implementation of the game Gomoku. Finally it documents testing process, publishes the results of the development, and outlines possible further extensions to the application.
Keywords:
arti cial intelligence; board games; gomoku; parallelism; deskové hry; gomoku; paralelismus; piškvorky; umělá inteligence
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/55692