Název:
Rychlý průsečík paprsku se scénou
Překlad názvu:
Fast Ray-Scene Intersection
Autoři:
Stříž, Martin ; Zemčík, Pavel (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Zobrazení scény metodou sledování paprsku patří k používaným zobrazovacím metodám. Ačkoliv se nejedná o fotorealistickou zobrazovací metodu, poskytuje výstup s vysokou kvalitou obrazu. Její nevýhodou je značná výpočetní náročnost, proto se v praxi používají různé optimalizace. Práce se zabývá optimalizací dělením prostoru, konkrétně pomocí BSP a KD stromů a jejich vzájemným srovnáním.
Ray-tracing of 3-D scene is one of the contemporary used rendering methods. Altough it is not a photorealistic method, it produces results with high image quality. Main disadvantage of this method is that it needs a large amount of processing power. That is why various optimalizations must be implemented. This thesis is focused on spatial subdivision optimalizations, namely BSP and KD trees, and their comparsion.
Klíčová slova:
3-D scéna; BSP stromy; dělení prostoru; KD stromy; optimalizace; Phongův osvětlovací model; sledování paprsku; zákon lomu; zákon odrazu; 3-D scene; BSP trees; KD trees; law of reflection; law of refraction; optimalization; Phong's lighting model; raytracing; spatial subdivision
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/55490