Název:
Fyzikální simulace na GPU
Překlad názvu:
Physics Simulation on GPU
Autoři:
Hanzl, Martin ; Nečas, Ondřej (oponent) ; Polok, Lukáš (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Tato bakalářská práce se zabývá simulací mechaniky (fyziky) tuhých těles akcelerované pomocí GPU. Obsahem práce je rozbor fyzikálních dějů při kolizích a pohybech tuhých těles a uvedení jejich matematického modelu. Práce navrhuje samostatné algoritmy shrnující obecné principy pro jednotlivé jevy a následně obecný paralelní algoritmus pro vyhodnocení kolizí. Součástí práce je i testovací aplikace demonstrující praktickou implementaci navrhovaných algoritmů.
This bachelor's thesis focuses on rigid body dynamics simulation accelerated via GPU. Main subject of this thesis is analysis of physical processes during collisions and presentation of their mathematical models. It includes individual algorithms that present general principles of individual collision variants. Subsequetly it suggests also general parallel algorithm for collision handling. Part of the paper is test application that shows implementation of suggested algorithm.
Klíčová slova:
detekce kolizí; fyzikální simulace; GPGPU; mechanika tuhých těles; OpenCL; simulace kapalin; částicová simulace; collision detection; fluid simulation; GPGPU; OpenCL; particle simulation; physics simulation; rigid body dynamics
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/55177